1992
Štyria súrodenci Malatincovci sa rozhodli postaviť v Hriňovej mliekareň. Výstavba začala v júli 1992 a prevádzka bola otvorená 1. apríla 1993.
1994
Od začiatku sa používali technologické zariadenia pre príjem mlieka, pasterka, plnička sáčkového mlieka, vane na výrobu hrudky a tvarohu, zmáselňovač, balička na maslo, chladiarenské zariadenia. Výrobky Kolibka a smotana sa vyrábali a balili ručne.
1995
Nákup mlieka sa postupne zvyšoval. Kapacita mliekarne už nestačila. Podnik sa rozšíril o novú výrobnú halu , sklady a kancelárske priestory. Zmodernizovali sa technologické zariadenia, zaviedol sa plyn. Počet zamestnancov sa rapídne zvýšil kvôli nepretržitej prevádzke.
1997
Začala sa používať nová balička syrov a tým sa sortiment výrobkov rozšíril o porciované syry. Výrobky sa začali vyvážať aj do zahraničia – Maďarsko a Česká republika.
1998
Zmenil sa spôsob predaja. K nočnému rozvozu sa pridal denný rozvoz – ambulantný predaj. Zakúpili sa tranzitné motorové vozidlá. Pracovníci, ktorí pracovali ako obchodní zástupcovia začali tovar aj rozvážať a ponúkať po regiónoch, ktoré im boli pridelené.
2000
Milénium sa začalo vznikom novej spoločnosti s novou právnou formou – Koliba a.s.
2001
Na každý výrobok sa zaviedol systém HACCP, ktorým sa zabezpečuje kvalita a zdravotná nezávadnosť celého výrobného procesu. Denne sa vykonávajú skúšky vo vlastnom laboratóriu. Zároveň je zavedený stály veterinárny dozor. Vysoký stupeň kvality pri výrobe prírodných syrov napomáha pri predaji našich výrobkov. S obchodnými partnermi máme dobré obchodné vzťahy, výrobky je možné zakúpiť aj v niekoľkých obchodných reťazcoch.
2002
Do sortimentu pribudol strúhaný syr.
2004
Na základe požiadaviek EÚ bola zrekonštruovaná a zároveň aj rozšírená celá prevádzka mliekarne. Vďaka tejto rozsiahlej investícii sme vytvorili podmienky na zvýšenie výrobnej kapacity. Všetky nové procesy sa začali riadiť plnoautomaticky, čím sa fyzická práca zamestnancov znížila na minimum. Štátnou veterinárnou správou bolo spoločnosti pridelené schvaľovacie číslo 4-6-21, čo umožňuje vývoz výrobkov do krajín EÚ.
2006
Spúšťa sa nová technológia na ďalšie spracovanie srvátky a z nej sa vyrába srvátkový syr Ricoletka. Expanduje sa do ďalšej krajiny a 9. 11. 2006 bola založená dcérska spoločnosť SC Koliba SRL v Rumunsku.
2007
V mesiaci máj sa spúšťa plnoautomatická syráreň na výrobu salámových syrov údených a neúdených. začala sa zahusťovať srvátka na novej technológii odparky. Prešlo sa recertifikáciou systému manažérstva kvality STN ISO 9001:2008, zaviedol sa systém manažérstva bezpečnosti potravín ISO 22000:2005 a spoločnosti bol pridelený certifikačným orgánom ASTRAIA Certifikation s.r.o, Nitra certifikát.
2009
Najväčšou udalosťou bolo zavedenie eura na Slovensku. Spoločnosť sa aktívne na tento príchod začala pripravovať už v predchádzajúcom roku. Preto bol hladký, plynulý a nesprevádzali ho žiadne zásadné problémy. Vo výrobnom úseku sa spustila plnoautomatická balička na syry. Zmodernizovala sa technológia na výrobu Ricoletky. Bol zavedený nový informačný systém SAP.
2010
V našom areáli funguje nové moderné logistické centrum, ktoré spĺňa najprísnejšie požiadavky a normy na kvalitatívne uskladnenie výrobkov. Pozostáva z výrobného skladu, mraziacej komory, chladiaca komora a suchého skladu. Okrem využitia na uskladnenie vlastných výrobkov, sa skladové priestory ponúkajú aj na prenájom ďalším spoločnostiam.
2011
Za najefektívnejšie dodržiavaný certifikovaný manažérsky systém, v kategórii „stredný podnik“.
2012
Spoločnosť oslavuje svoje 20. výročie vzniku. V tomto roku získava ocenenie štátnej a veterinárnej správy – Syrový valibuk.
2013
Spolupráca s Maďarskom je natoľko intenzívna, že si vyžaduje založenie dcérskej spoločnosti Koliba Hungary Kft. Spoločnosť neustále pracuje na kvalite svojich výrobkov, o čom svedčí aj získanie označenia „Značka kvality Sk“, ktoré sa udeľuje potravinárskym produktom.
2014
Rušíme výrobu Ricotty – začíname budovať novú technológiu na výrobu sušených produktov z mlieka a srvátky.
2015
Výrobné priestory a technológia na výrobu sušených produktov z mlieka a srvátky sú schválené, začíname vyrábať WPC, laktózu, sušený cmar a sušené mlieko. Ku koncu roka sa rozširujeme a modernizujeme syráreň a technológie na ČOV.
2016
Do nášho portfólia pridávame Doplnky výživy, produkty z nášho WPC určené pre športovcov.
2018
Sťahujeme sa do nových administratívnych priestorov, získavame medzinárodný certifikát Halal.
2020
Získali sme certifikát ISO 14001:2015, ktorý potvrdzuje systém environmentálneho manažérstva a slúži na riadenie a usmerňovanie organizácie s ohľadom na kvalitu životného prostredia. Obsahuje správu odpadového hospodárstva, ochranu ovzdušia, ochranu pôdy, ochranu prírody, ochranu vôd, šetrenie energií a pohonných hmôt.